Maui dag 1: Welcome to the Valley Island - Reisverslag uit Kapaahu, Verenigde Staten van Robin & Marissa - WaarBenJij.nu Maui dag 1: Welcome to the Valley Island - Reisverslag uit Kapaahu, Verenigde Staten van Robin & Marissa - WaarBenJij.nu

Maui dag 1: Welcome to the Valley Island

Blijf op de hoogte en volg Robin & Marissa

26 Juli 2012 | Verenigde Staten, Kapaahu

Vanochtend om 9 uur de wekker. Na een ontbijtje onze spullen ingepakt en uitgecheckt. Om 12 uur zijn we richting het vliegveld gereden en hebben we ook onze huurauto weer ingeleverd. Op het vliegveld ging het inchecken heel snel. Daarna moesten we echter lang wachten op het vliegtuig dat nog aan moest komen. Uiteindelijk zijn we een halfuur later opgestegen en ook geland op Maui.

Maui is een heel ander eiland dan Oahu en Kauai. Het eiland valt op door twee enorme bergen op de uiteinden van de beiden kanten van de eilanden. En enorme vallei tussen deze beiden bergen waar alle levendigheid is. De bijnaam van dit eiland is dan ook "Valley Isle". Het eiland is iets minder toeristisch dan Oahu, maar duidelijk veel drukker dan Kauai. Ook is het eiland minder groen dan de voorgaande eilanden.

Bij de autoverhuur hadden we wel een tegenvaller. We hebben als verhuurpakket "economic" maar op de vorige twee eilanden kregen we een redelijk luxe auto. Nu kregen we écht een economic car, een grijze Chevrolet Aveo, zonder centrale deurvergrendeling, zonder elektrische ramen en zelfs de radio moet je uitzetten nadat de sleutel uit het contact is. Gelukkig zit er wel een airco in.

Na een ritje van een halfuur zijn we aangekomen bij ons Hotel Maui Coast. Het hotel ziet er heel netjes en verzorgd uit. Op onze kamer weer een enorm Kingsize tweepersoonsbed. Nadat we waren uitgepakt hebben we nog een beetje rondgelopen en gegeten in een restaurantje vlakbij. Nu terug naar ons hotel.