Oahu dag 3: Pearl Harbor - Reisverslag uit Kapahulu, Verenigde Staten van Robin & Marissa - WaarBenJij.nu Oahu dag 3: Pearl Harbor - Reisverslag uit Kapahulu, Verenigde Staten van Robin & Marissa - WaarBenJij.nu

Oahu dag 3: Pearl Harbor

Door: Robin & Marissa

Blijf op de hoogte en volg Robin & Marissa

18 Juli 2012 | Verenigde Staten, Kapahulu

Vanochtend zijn we vroeg opgestaan voor een bezoek aan Pearl Harbor. Na een ritje van 20 minuten waren we bij deze historische plek aangekomen. Aangezien we al kaartjes hadden besteld op internet konden we binnen een uur mee met de boot naar het USS Arizona Memorial. Eerst kregen we een film van een half uur over de geschiedenis van Pearl Harbor en de aanleiding en het verloop van de aanval op Pearl Harbor. Daarna met de boot naar het Memorial, dat is gebouwd bovenop het scheepswrak van de USS Arizona. Het was een leuke belevenis om dit te zien.

Hierna hadden we het plan om de zeeschildpadden van het eiland te gaan bezoeken. Maar we wisten niet meer precies waar deze zouden zijn. Bij gebrek aan internet zijn we dus maar naar het Noordelijkste puntje van het eiland gereden. Iets dat Turtle Bay heette. Hier zagen we een heel ander soort Hawaii, ruwe rotsen en een wilde zee. Ineens zag Marissa in het water ook zeeschildpadden. En inderdaad een 3 tal zeeschildpadden kwamen af en toe boven water. Naar dit was niet helemaal wat we zochten, er schijnt ook een plek te zijn waar ze regelmatig aan land komen. In Waikiki toch maar even Googlen en morgen opnieuw proberen.

Op de terug weg had ik een enorme problemen met de auto. Ik had hem eerst half aangezet zodat we vast airco zouden hebben. Maar toen ik hem even later in drive zette deed hij niets, maar de sleutel kon er ook niet uit. En er wilde ook nog een bus langs! Gelukkig was het een hele vriendelijke vrouwelijke buschauffeur die ook zo'n auto had. Ik moest hem eerst in P zetten en dan opnieuw starten. Gelukkig werkte het! Ik mis mijn Ibiza!

Terug gereden langs de regenachtige oostkust, en onder de grote bergen, die Waikiki en Honolulu beschermen van de regen. Gelukkig was het aan de andere kant van de bergen weer stukken zonniger.

S avonds zijn we opnieuw naar de Cheesecake Factory gegaan. Weer was de wachttijd anderhalf uur. Maar aangezien we nu vroeg waren was dat niet echt een probleem. In de tussentijd nog gelopen over "the international market place" waar Marissa nog een ring heeft gekocht en na een kwartier weer heeft geruild voor een maatje kleinere ring. In de (enorme!!) cheesecake factory hebben we heerlijk gegeten. Was een bijzonder restaurant en op de menukaart had je heel veel keuze. Het was zeker het wachten waard.

• 19 Juli 2012 - 07:16

Ciska:

Hey Ro en Maris..
    Klinkt goed hoor allemaal!!
    Hebben jullie al Sinas gevonden:-)??
    Geniet ervan!

Liefs Ciska

• 22 Juli 2012 - 16:22

Myrthe:

Haha, ik moet gelijk denken aan Penny van de Cheesecake Factory.