Oahu dag 4: Zeeschildpadden - Reisverslag uit Kapahulu, Verenigde Staten van Robin & Marissa - WaarBenJij.nu Oahu dag 4: Zeeschildpadden - Reisverslag uit Kapahulu, Verenigde Staten van Robin & Marissa - WaarBenJij.nu

Oahu dag 4: Zeeschildpadden

Door: Robin & Marissa

Blijf op de hoogte en volg Robin & Marissa

19 Juli 2012 | Verenigde Staten, Kapahulu

Vanochtend hebben we het rustig aangedaan. Om een uurtje of 10 zijn we gaan ontbijten bij de Starbucks. Ze hadden daar lekkere broodjes en koffie. Daarna zijn we opnieuw richting de zeeschildpadden gereden. We hadden nu de plaats (met hulp van Google en TomTom) meteen gevonden.

Toen we het strand op liepen zagen we al meteen de kopjes en flippers van een aantal zeeschildpadden boven het water. Er lag ook een zeeschildpad te zonnen op het strand. Vrijwilligers van de lokale bevolking bescherm de schildpadden door continu mensen te waarschuwen om '6 feet' afstand van de schildpadden te houden. Wel mocht je samen met ze snorkelen. Al moet ik zeggen dat je ze door het zandige water beter zag boven water dan onder water.

Terwijl ik aan het snorkelen was heeft Marissa hele verhalen over de zeeschildpadden gekregen van een vrijwilliger. Zo weet ze nu hoe je mannetjes en vrouwtjes kan onderscheiden (aan de staart) en dat de schildpadden pas sinds 1999 naar deze plek op Hawaii komen om aan land te gaan. Na een tijdje op het strand met de zeeschildpadden zijn we weer terug gegaan naar Waikiki om hier de middag op het strand door te brengen.

S avonds zijn we nog even over het marktje gelopen en hebben we daarna gegeten in een gril restaurant vlakbij ons hotel. Meestal komt daar hele gezellige live-muziek vandaan, maar vandaag was het een soort karaoke voor live gitaristen/zangers en dat was niet altijd even goed. Gelukkig was het eten wel lekker :-)

• 19 Juli 2012 - 08:50

Ans:

Prachtig.beetje jaloers. Nee hoor geniet er met volle teugen van.

• 20 Juli 2012 - 06:56

Ciska:

Super leuk dat jullie ze hebben gevonden!! Ik ben ook jaloers:-)!!
    Geniet ervan!! XX