Kauai dag 5: Tropische Botanische Tuin - Reisverslag uit Kapaahu, Verenigde Staten van Robin & Marissa - WaarBenJij.nu Kauai dag 5: Tropische Botanische Tuin - Reisverslag uit Kapaahu, Verenigde Staten van Robin & Marissa - WaarBenJij.nu

Kauai dag 5: Tropische Botanische Tuin

Blijf op de hoogte en volg Robin & Marissa

25 Juli 2012 | Verenigde Staten, Kapaahu

Vanochtend de wekker vroeg staan. Eerst wilde we naar een "farmers market" hier vlak naast het appartementencomplex. Maar dat was niet meer dan een paar standjes met fruit en groenten van de lokale bewoners. Hierna zijn we naar de zuidkust gereden om de Tropische Botanische Tuinen te bekijken.

Om half 12 konden we in een trein/busje naar de tuin rijden. Het was in een vallei die we alleen via deze rit konden bereiken. Het trein/busje reed langs een aantal afgronden, maar uiteindelijk hadden we de tuin bereikt. Het was een brede vallei met allemaal soorten planten en bloemen, ook waren er wat watervallen en stroomversnellingen. Was erg leuk om te zien. Uiteindelijk zijn we om 13:00 weer terug gegaan met het treintje.

Hierna zijn we met de auto naar een strand een stuk verderop gereden. Dit strand beston uit 2 bayen, die ietwat afgesloten waren van de wilde zee. Hierdoor was de zee een stuk rustiger en kon je makkelijk zwemmen en snorkelen. Ik had ook mijn snorkel meegenomen en heel veel verschillende soorten kleine en ook hele grote vissen gezien.

Op den duur waren we op het strand een boek aan het lezen toen ineens een super grote zeeschildpad langzaam het strand op kwam waggelen om daar in de zon te gaan liggen. Was erg bijzonder om dat zo te zien!!

Hierna hebben we nog bij de supermarkt lasagna gekocht die we 's avonds hebben opgegeten. Morgen gaan we alweer door naar het volgende eiland Maui. Inmiddels zijn we al ingecheckt. Aangezien we pas om 15:00 vliegen en voor 12:00 moeten uitchecken. Hebben we morgen tijd zat om de koffers in te pakken.