Oahu dag 2: Geen Fanta - Reisverslag uit Kapahulu, Verenigde Staten van Robin & Marissa - WaarBenJij.nu Oahu dag 2: Geen Fanta - Reisverslag uit Kapahulu, Verenigde Staten van Robin & Marissa - WaarBenJij.nu

Oahu dag 2: Geen Fanta

Door: Robin & Marissa

Blijf op de hoogte en volg Robin & Marissa

17 Juli 2012 | Verenigde Staten, Kapahulu

Vannacht hebben we wel een redelijke nacht gehad. Helaas zijn de wanden van het hotel heel dun en zitten naast ons 3 amerikaanse tiener jongens de continu aan het hard praten/gillen/schelden zijn. Zeer vervelend.

Vanochtend hebben we een lange zoektocht gehad naar ontbijt. We hadden verwacht dat je brood of broodjes in iedere winkel kon kopen. Maar na half waikiki door te hebben gelopen hebben we geen broodjes of bakker kunnen vinden. Opvallend genoeg hebben ze wel overal beleg!?

Uiteindelijk ontbeten in een restaurantje naast ons hotel. Recht boven de starbucks. Marissa heeft iets op met ei. Zelf had ik gekozen voor French Toast. Dit bleken een soort pannekoekboterhammen met maplesirop. Iets te zoet voor mijn smaak.

S middags zijn we naar een zee-aquarium park geweest waar ze alle vissen hadden die hier in de oceaan rondzwemmen. Vele waren klein en kleurrijk, maar er zaten ook haaien tussen en kwallen. Hopen dat we die niet tegen gaan komen! In het aquarium park was ook nof een soort demonstratie waarbij ik mijn vinger tussen de stekels van een zee-egel mocht doen. Hij doet dan zijn stekels naar elkaar toe. Volgens de verzorgster is dat een teken dat "hij je lief vindt". Ook liet ze nog een klein gekleurd krabje over mijn hand lopen.

Na het park hebben we heerlijk op het strand gelegen. In de namiddag begon het wat te bewolken en er viel zelfs wat regen. Maar nog steeds is het eigenlijk niet kouder geworden. Is ook wel grappig dat iedereen gewoon op het strand blijft liggen in de overtuiging dat het toch maar een paar druppels zullen zijn. Ondanks het vele smeren met factor 30 zijn we toch allebei een beetje verbrand.

S avonds wilde we gaan eten bij de Cheesecake Factory. Maar we kwamen er al gauw achter dat we niet de enige waren met dat plan. We kwamen aan om 8 uur, maar we konden geen tafel krijgen voor half 10. Nu gaan we morgen maar een stukje eerder naar de Cheesecake Factory.

Uiteindelijk hebben we Fajitas gegeten bij een klein mexicaans restaurantje. Marissa is al een tijdje op zoek naar iets wat ze hier lekker vindt om te drinken. In het vliegtuig kwamen we er al achter dat ze haar favoriete drank niet kennen hier ("Fanta...?? What is that??") en ook Cassis of siroop hebben ze hier niet. In het restaurant hadden ze gelukkig wel Ice Tea... alhoewel. Marissa kreeg een enorme beker met iets wat smaakte naar afgekoelde bittere thee. Ze kreeg wel een bak vol suikerzakjes om nog iets te maken van dit prikloze drankje. Maar eigenlijk werd het alleen maar viezer. Morgen weer een nieuwe poging :-)

• 18 Juli 2012 - 08:37

Ans:

Spannend allemaal. Valt dus niet mee om iets te eten en drinken. Misschien moet je vragen naar lipton??? En sinas zou ik zo ook niet weten. Is dat niet gewoon orange? Ik hoop dat het jullie verder lukt. En ben benieuwd hoe Pearls herbouw was. Die knullen moet je gewoon op hunnummer zetten. Aanspreken. Het is ook jullie vakantie hè. Veel plezier verder